Handelsbetingelser

Hvem er vi:

Hvitfeldt Smykker & Ure Aps.
Waves
Over Bølgen 5G
2670 Greve
CVR nr. 12066376
www.hvitfeldt.dk
email: post@hvitfeldt.dk
tlf. 4390 6410

Vi er en Dansk Smykke- og Urforretning med forretning i Waves Shoppingcenter i Greve syd for København. Hvitfeldt Smykker og Ure blev grundlagt i 1985 af Guldsmed Bjarne Hvitfeldt, og er i dag ejet og drevet af Lotte Hvitfeldt samt et dygtigt og faguddannet personale. Generationsskiftet blev foretaget i 2001.

Udvalg:

De viste varer på hjemmesiden repræsenterer kun et lille udpluk af de varer vi har i forretningen. Hvis du søger en vare, som ikke er vist på hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte os på telefon eller mail.

Ikke alle varer på hjemmesiden er til salg via web-shoppen. I de tilfælde, hvor du er interesseret i en sådan vare, bedes du venligst kontakte os i forretningen, eller naturligvis på telefon eller mail.

Priser:

Alle priser på denne hjemmeside er i Danske kroner (DKK) og er inklusiv 25% moms.

Levering:

Oftest vil de fleste ordre bliver sendt indenfor 3-5 hverdage til nærmeste posthus med Postdanmark.

Varer ikke på lager hos os i butikken, vil have en længere leveringstid. I tilfælde, hvor leveringstiden er længere end 5 hverdage, vil du altid blive kontaktet via enten tlf. eller e-mail med forventet leveringstid.

Du har naturligvis mulighed for at fortryde dit køb, hvis du ikke vil vente på varen.

Venligst bemærk, at vi KUN sender solgte varer til adresser inden for Danmark eksklusiv Grønland og Færøerne.

Porto/Betaling:

Købesummen vil først blive trukket fra dit kort når ordren bliver afsendt.

Ved en samlet ordre på under 500 kroner, vil købet blive pålagt 75,- DKK. i forsendelse.

Hvitfeldt Smykker & Ure tager ikke kortgebyr for betaling med betalingskort.

Indpakning:

Alle ordrer vil blive leveret i æske, pænt indpakket.

Landsdækkende Bytteservice:

Alle ordrer vil blive forsynet med et landsdækkende bytteservicemærkat, hvilket gør det muligt at få ombyttet varen inden for 30 dage fra datoen på byttemærkatet hos langt de fleste medlemmer af

Danske Guldsmede- og Urmageres Bytteservice.

Find deltagende forretninger landet over på www.guldsmed.dk under punktet “Bytteservice”

Returret/Fortrydelse:

Der ydes 14 dages returret på varer købt over nettet, regnet fra den dag varen modtages. I tilfælde hvor købet fortrydes skal varen og medfølgende æske/original kvittering/garantibevis afleveres til eller uden unødig forsinkelse sendes retur til:

Hvitfeldt ApS.
Waves
Over Bølgen 5G
2670 Greve

Forsendelsen er for købers regning og risiko (husk at pakke varen forsvarligt ind).

Venligst bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os meddelelse herom på post@hvitfeldt.dk senest 14 dage efter modtagelse af varen.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores medsendte standard fortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du må efter modtagelsen af din ordre alene håndtere varen på en måde, så du kan fastslå varens art,

egenskaber og den måde varen fungerer på. Varen må naturligvis prøves på, som hvis varen blev prøvet i den fysiske forretning, men må ikke tages i brug.

NB: Tilpassede varer og varer taget i brug kan ikke returneres.

Hvis du fortryder dit køb, vil du få overført den fulde købesum (minus forsendelsesomk.) til det kort købet er foretaget med, eller til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og fastlagt, at varen fremstår som ubrugt og ny. Varer købt på kreditkort SKAL køres retur på samme kort ved returnering af varen.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som i vores fysiske butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

For varer købt i vores fysiske butik er der ligeledes 14 dages returret, men i øvrigt gælder andre regler for køb foretaget i den fysiske butik mht. ombytning, tilpassede varer, ibrugtagning mm.

Reklamationsret:

I overensstemmelse med købeloven ydes der 2 års reklamationsret på fabrikationsfejl og mangler.

Eventuelle fejl og mangler skal rapporteres til Hvitfeldt Smykker og Ure hurtigst muligt. Varen og medfølgende æske/original kvittering/garantibevis skal afleveres til eller sendes retur til:

Hvitfeldt ApS.
Waves
Over Bølgen 5G
2670 Greve

Forsendelsen er for købers regning og risiko (husk at pakke varen forsvarligt ind).

Venligst bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Er reklamationen berettiget, vil du få refunderet dine rimelige fragtomkostninger.

Tvister:

Oplysning om klagemuligheder:

Hvis du havner i den situation, at du ønsker at klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Du kan ligeledes klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Vi opfordrer naturligvis til, at du henvender dig i butikken først med din klage, da vi da normalt plejer at kunne finde en løsning, der tilfredsstiller vores kunder.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klagen indgives her – http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse post@hvitfeldt.dk

Fortrolighedspolitik:

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Forbehold:

Vi tager forbehold for udsolgte og udgåede varer, trykfejl, forkerte priser samt forsinkelser, som vi ikke har kontrol over.